måndag, september 13, 2010

Glädjande besked

En nyvunnen väljare gjorde sig omaket att ringa upp mig i helgen. Personen lät meddela att efter att i hela sitt liv röstat på (S) så skulle jag nu få det viktiga krysset! Personen tyckte att jag framstod som kompetent men även gav intrycket att kunna leverera. Inga tomma ord eller floskler verkade komma från mig berättade väljaren............

Så är det - jag vill se skillnad i verkligheten och behöver inte få "cred" för det i medierna. Bara det blir "åka av" på riktigt så är det strunt samma vems idén egentligen var. Vem äger de goda idéerna? De är ju ändå värdelösa innan de sjösätts och kommer medborgarna till del. Mer prestigelöshet i det viktiga praktiska kommunala politiska livet. Det är effektivitet för medborgarnas bästa och deras skattepengar som jag är vald (och väljs om ) att använda på bästa sätt.

At Your service!

1 kommentar:

fatima sa...

Vad kul! Det känns bra när väljare också lägger några minuter på att ge positiv feedback. Var skulle annars duktiga politiker hämta sin energi ifrån?