söndag, april 10, 2011

Skolpolitiker och Folkpartist? - Javisst!

Att som Folkpartist och med uppdraget som Kommunåd framstå som otydlig (vem har definitionsrätten?) i vilka frågor jag driver får mig att fundera...... Min viktigaste uppgift enligt mig och Utbildningsministern Jan Björklund är att som kommunpolitiker sjösätta århundradets skolreform! Vi genomför nu den helt klart största skolreformen sedan 1842!! Skolan är kommunaliserad och vems ansvar är det att förändringarna kan genomföras? Jo ansvaret är mitt tillsammans med Femklövern! Om vi inte ser till att det kan genomföras kommer reformen att bli en halvmesyr. Kan profilen och valet av frågor att driva bli tydligare? I Halmstad ligger alla utbildningsinsatser nu i två nämnder - de omsätter tillsammans över halva kommunens budget! Oviktiga frågor? Knappast!!

Inga kommentarer: