torsdag, augusti 11, 2011

När når man fram?

ÄNTLIGEN! kan jag skriva, har jag fått läsarreaktioner med lite skruv! Det är ett flöde av tyckande och skrivande i bloggosfären och jag har ingen ambition att höras mest här. Men bloggen ska ha den funktionen att berätta lite om vad som korsar min vardag och mina funderingar kring det ena och det andra. Jag är helt klart mer aktiv på facebook som personen Suzanne men med ett viktigt politiskt uppdrag. Så den som vill kan knacka på och bli min vän....

I mitt förra inlägg ifrågasätter jag en krönika i HP som ventilerar det ena och det andra......i fotbollsvärlden men även i andra idrotter på elitnivå i staden. Nog om den krönikan förutom att den relateras till i insändare som ett reportage/artikel vilket inte riktigt är samma sak. Friheten med krönikor och blogginlägg är att det finns utrymme för skribentens tyckande. Vilket är bra så att intresserade läsare kan få ta del av vad just jag tycker om något. I detta fall handlade det om HBK och kommunens roll. Och det nådde fram i bruset!

Fotbollen (och även givetvis arena för eliten) och alla annan idrott är en mycket viktig fråga som är långt ifrån färdig en gång för alla för att man bygger en anläggning. Idrottsfrågan trängs med alla andra frågor på våra dagordningar. Men även vi som har politiska uppdrag har ögon att se med och är till vardags medborgare i samma kommun som andra idrottsintresserade......

Men återigen påpekar jag respekten jag har för hur stor fotbollen är som idrott och därigenom mycket viktig. Både på elitnivå och vägen fram dit................

1 kommentar:

500 procent sa...

Vill man ha (flera) läsarreaktioner med skruv så kanske det vore läge att besvara de som man får. Har inte fått svar på någon av mina högst berättigade frågor.

Tolkar det således som att det Wikström skriver är precis det du sa.