söndag, juli 10, 2011

Det blir aldrig som man tänkt sig!

Almedalsveckan i Visby försvann iväg i ett rasande tempo och rapporterna uteblev på den här bloggen. Anledningen var främst att i det rummet jag hyrde så var väggarna så tjocka (gammalt hus)så täckningen var usel och Ipaden fick stanna hemma. Över hela Visby så var tekniken i och för sig underdimensionerad i Molnets tidevarv. Men ännu sämre just innan för mina väggar. Jag var på språng hela dagarna mellan olika seminarier och har fått lyssna på många engagerade personer i mina hjärtefrågor, otroligt givande. Men bloggandet uteblev. Reflektioner kring det ena och det andra kommer antagligen framöver efter lite smältande.

Summeringen i samtal med andra från Halmstad är i alla fall att det är slöseri att inte skicka hit "så många som möjligt" på denna jättelika fortbildningsvecka. Att åka på konferens under resten av året i en eller två dagar kostar en halv förmögenhet medans Almedalsveckan kostar resa och logi. Allt är sedan bara att ta för sig av.....veckan blir vad man gör den till. I år var det ca 1500 seminarier med olika spår att ägna sig åt.

Nu några veckors välförtjänt ledighet tillsammans med mina barn. Vi behöver lite tid att bara vara tillsammans utan att den här mamman fokuserar på sitt uppdrag!

Inga kommentarer: